نو نگاه

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

زمان

حساسیت ها و روحیات شخصی طرف مقابل را در سه دوره از ادوار زندگی مشترک می توان شناخت:

-دوران قبل از ازدواج و خواستگاری: این دوره بهترین زمان برای بررسی روحیات طرف مقابل است، اینکه روحیات او با من سازگار است یا نه؟ آیا توانایی درک او را دارم؟ البته به این علت که موضوع این مباحث زندگی مشترک است، از قسمت مقدمات که از اهمیت ویژه ای هم برخوردار است عبور خواهیم کرد و برای دست یابی به مطالب تفصیلی آن، به کتب مربوط به خودش مراجعه نمایید.

-دوران عقد یا نامزدی: این درست است که با محرمیت حریم ها کمتر شده و امکان شناخت بهتر فراهم می شود اما نباید این نکته فراموش شود که ابزار محرمیت تاثیر زیادی روی تقویت احساسات دارد. با پر رنگ شدن احساس، تدبیر کمرنگ تر می شود و متاسفانه برخی از جوانان این دوران طلایی را خرج احساسات خود می کنند و کمتر درمورد حساسیت ها و عادت های رفتاری خود سخن می گویند و حل این مسائل را به دوران زندگی مشترک موکول می کنند که کار را برای خودشان سخت می کنند.

-دوران زندگی مشترک: اگر هنوز هم با روحیاتش آشنا نیستید و هنوز نمی دانید چه چیز ناراحتش می کند و چه چیز خوشحال، دیگر نیاز به انعطاف شماست، باید مدتی را اختصاص به این امر دهید. شاید این مدت چند سال هم طول بکشد اما ارزشش را دارد، چون قرار است زندگی مستحکمی بسازید، پس نگران غرورتان نباشد و کوتاه بیایید فعلاً.

  • ۹۴/۱۲/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی